Action Selling Academy for Toyotas forhandlere

Velkommen til Social Selling hos Toyota A/S.

Du er havnet her, fordi nogle mener du skal følge med, eller se hvad der er sket i den proces vi har været i gang med hos Toyota siden september 2019.

Hver video, har sin egen historie. Men først, får du en velkomst fra Jacob Elton.

September 2019.

Sammendrag: B2B dagen for Toyotas forhandlere. Faaborg, 18. september 2019.

Et sammendrag af hvad dagen indeholdt med programmet fra LinkedInsider og de mange øvelser erhvervssælgerne skulle udsættes for. Dagen markerede også startskuddet på hele processen.

Hvordan ser selve processen så ud for Action Selling Academy Programmet?

Det forklarede Jacob fra scenen, og denne video vil give dig 100% indblik i processen der skal vare helt frem til sommeren 2o20.

Oktober 2019.

Sammendrag: Oktober 2019

Motivation er en afgørende faktor i hele processen. Denne måned drejede sig allermest om at finde ud af hvem der var seriøse omkring deres besvarelser fra alle øvelserne vi havde på B2B dagen. Alle sælgerne fik derfor mulighed gennem interviews 1 til 1, at komme med deres synspunkt på den “nye dagsorden” i Toyota og fortælle os hvilke forventninger de havde til fremtiden. Et gentagende element i hele processen, vil være et indlæg fra eksterne folk, som gør deres for at motivere sælgerne. Vi startede ud med en kendt dansker, som ikke bare kan underholde, men rent faktisk skubbe nok til at folk tænker over deres egen adfærd…

Interviews med alle sælgerne

Hver eneste sælger der gik videre fra B2B dagen, skulle interviewes. Vi skulle sikre os at motivationen var i top og det var deres første mulighed for at være i en situation hvor de var 1 til 1 med os. Det gav pote – her ser du nogle af svarene fra dagen, på vores spørgsmål.

Toyota vil være “First Movers”…

I slutningen af måned, fik vi muligheden for at lave et kort interview med Christian Duurloo i bilen, på vej fra Jylland til Sjælland. Her kan du høre hans tanker og svar på hvorfor Toyota har valgt at investere i denne proces.

November 2019.

Hvordan virker navne-tricket på LinkedIn?

For at forstå dette “koncept” godt, kan vi anbefale at du ser en af vores undervisningsvideoer HER, som kan give dig indblikket i hvordan du kan få op til 40% flere besøgende gennem din profil! (Forestil dig at det var i en fysisk butik – hvem har ikke lyst til at have det?)

Zean Madsen og Sebastian Grydgaard, havde lavet et version der var interessant for dem – men var den også interessant for dem der besøger ham på LinkedIn?

Har du udfordringer med at få udvidet dit netværk på LinkedIn?

Som helt ny bruger på mediet, i forbindelse med dette projekt, har Mathias Stanley en stor udfordring: Han er totalt ukendt – ingen på LinkedIn, der ikke kender ham, ved at han eksisterer.

Som så meget andet i livet, tager det tid at bygge noget op. Så for at hjælpe Mathias godt i gang, giver Jacob ham en simpel metode til at udvide sit netværk på LinkedIn. Samtidig, fik han også en udfordring…

Udfordringen med profiloverskriften…er at du skal tænke på din målgruppe.

97% af alle danskere på LinkedIn, har deres titel stående i deres overskriftsfelt på deres profil (feltet lige under profilbilledet!). Det er den VIGTIGSTE kommunikationsplads på skrift på hele din profil – så mener vi at det er ærgerligt, at den bliver brugt på at folk taler om sig selv!

Alle sælgerne, har brugt mængder af tid på at forstå, arbejde med og udvikle overskrifter der taler til en smerte hos deres potentielle kunder.

Peter får hjælp – og bliver udfordret, på hans opfattelse og forståelse af hvordan han skal gå til værks.

Kan man “snyde” søgefunktionen på LinkedIn, så man får bedre resultater?

Svaret er et rungende JA! 🙂

Hvis du ikke ved hvordan, så skal du lære noget der hedder “Boolesk søgning” i denne video, hvor Jacob forklarer Klaus hvordan det virker. Før, eller efter du har set videoen, kan vi anbefale dig at læse DENNE ARTIKEL fra Martin i LinkedInsider, som på 4 minutter, sætter dig foran 95% af dine konkurrenter der søger på LinkedIn, efter samme kunder som dig. 🙂

Findes der nogle brancher der er immune overfor digital udvikling?

“Hvorfor vil du gerne lære social selling, Zean?”

Det svar han kom med, er alt for godt til at sidde inde med – så nu deler vi det med dig her på siden. Desuden, rammer han helt plet i det han siger – og hvorfor Toyota har investeret i dette projekt til at starte med!

Ingen brancher vil være immune mod digital udvikling…men mange opfører sig, som om deres “mindset” er.

DIREKTØR & CHEFER: Her er oversigten over hele perioden frem til sommeren 2020

Der er nogle direktører der har savnet en oversigt over datoerne vi skal være sammen til kanvasdagene. Se videoen her, så får du indblikket i datoerne og hvordan du får den printet ud. 🙂

Download datooversigten her:

Tryk HER, så kan du se datooversigten og downloade pdf’en til din computer. 🙂

December 2019.

Sammendrag fra dagen i Middelfart d. 18. december.

Der skulle både ringes og bevæges… 🙂
Dagen havde en ekstern gæst, som satte en hver sælgers perspektiv på kunden – og sig selv, på spidsen.

Mathias booker sit første møde…

Fra starten, er de blevet gjort opmærksomme på at LinkedIn virker – hvis de virker! Mathias er ved at tegne et godt billede af, at det er sandt nok… Hans stemme, er heller ikke én der skræmmer væk på en telefon….bare spørg Linda!

Lars bliver presset en lille smule…

Hver uge, holder vi nøje øje med alle sælgernes “SSI” – social selling index. Find dit eget HER.
Den opdateres dagligt, i følge LinkedIn og vi bruger den som en “ledetråd” i forhold til at følge sælgernes udvikling. En af de vigtigste parametre, der dækkes ind under denne, er blandt andet udvidelse af ens netværk. Det sætter vi ofte fokus på, og i denne video går Jacob lidt til Lars…så netværket kan vokse.

Peter jagter et lead på LinkedIn…

Tilstedeværelse er vigtigt på LinkedIn. Både med delinger og kommunikation 1 til 1. Peter har på en måned, lavet i snit 1 deling om dagen! Det har også affødt nogle gode dialoger, både med folk han kender og ikke kender. Måden Peter skriver med folk derinde, er et afgørende element for at få respons i den anden ende. Når du gør det rigtigt, kommer resultatet også…og det er noget Peter erfarer i denne video.

Hvordan kan vi lære at spille hinanden gode?

Eller endnu vigtigere, med kunderne? Det var både en sjov øvelse, men også indsigtsfuld og fik mange mennesker på gulvet – på samme tid!

GLÆDELIG JUL! 🙂

Vi har en VIGTIG BESKED til alle direktørerne, som stadig har ansatte med i processen…og indpakningen, ja, det er en dejlig julehilsen fra dem alle! 🙂